În fiecare an, Pantone anunță care va fi culoarea vedetă. Pentru
2015, a fost aleasă Marsala.
Compania Pantone din Statele Unite a luat ființă în anii “66, ca o tipografie și
design iar acum este punctul de referință al lumii culorilor. Pantone s-a
autointitulat ”autoritatea globală a culorii”, care dictează trendul și normele
culorilor. Ca o dovadă, în trei luni după alegerea culorii anului 2015, această
culoare s-a regăsit în tot felul de domenii, de la modă, bijuterii, la construcții,
elemente decorative, cosmetice sau carcase de telefoane.
In lumea bijuteriilor piatra semipretioasa care pune cel mai bine in valoare culoarea Marsala este granatul. Din colectiile magazinului de bijuterii din argint lafemmecoquette.ro va putem recomanda inelele din argint cu una sau mai multe pietre din granat, inele din abalon si granat, o combinatie minunata de culori, precum si pandantivele din argint cu granat si carneol.
Alegerea unei anumite culori reprezantative pentru un an nu se face la intamplare „Au în vedere mai mulți factori: chestiuni sociale, momentul economic,
filme, clipuri sau musica din topuri, ce culori cred mari firme din domeniu că
sunt în top”, explică Seybold. „Dintre toate, alegem o familie de culoare. Dacă
se crede că e nevoie de energie, atunci se alege o gama de roșu si de aici, în
ce direcție se va merge dintr-o paletă de 2100 de tonuri de culoare.Odată ales
tonul de culoare, trebuie găsit numele. Este important să nu insemne ceva
ciudat, în nicio limbă din lume”, precizează expertul Pantone. În 2012, culoarea anului a fost Tangerine
Tango, un portocaliu roșiatic. „Statele Unite erau în recesiune și oamenii
aveau nevoie de un impuls, de optimism și de aceea a fost aleasă”, aminteste
Seybold. Anul următor a fost rîndul Smaraldului. „Semnifica naturalul, dar și
piatra prețioasă. După recesiune, era momentul ca oamenii să aibă mai mulți
bani de cheltuit, așa că ne-am gândit la o culoare de lux. În 2014, culoarea
anului a fost Orhidea Radiantă. E culoarea creativității și inovației. Pentru a
impulsiona piața, e nevoie de aceste
două calități” a arătat directorul Pantone.
În acest an, culoarea încoronată a fost Marsala
și pentru prima oară Pantone a fost criticată pentru alegere. ” În anii
anteriori am avut culori vii și vesele, iar oamenii nu se preocupau. Marsala trebuie înțeleasă. Nu e o culoare care să te facă
să strigi, ci apelează mai mult la interiorul fiecăruia. Aduce tonuri joase de
maron, care sugerează încredere și confort, în timp ce roșul aduce energie”
afirmă Seybold, în apărarea alegerii. Este o culoare atemporală. Se poate
folosi clasic sau modern. Directorul Pantone asigură că această culoare induce
o senzație de confort și liniște. Este motivul pentru care mocheta de la clasa
I al primului zbor comercial, al unui Boeing 747 în 1970 era Marsala. Un alt argument sunt multiplele
combinații pe care le permite, cu gri, kaki, mov si turcoaz.
Culoarea primeşte numele de la vinurile italieneşti din regiunea Marsala. Marsala
este o localitate situata in provincia Trapani
din Italia, in partea vestica a Siciliei. Are o istorie veche ce duce in
antichitate si o clima blanda ce permite rodul vitei de vie ce da renumitul vin
Marsala.
Aceasta culoare transmite nevoia oamenilor de crestere, de evolutie, de
lucruri care hranesc atat trupul, cat si sufletul, nevoia pentru ceva robust,
cu forta vitala interioara. Cea mai interesanta parte a culorii marsala este ca desi are
influente, subtonuri pamantii, are in acelasi timp o aura sofisticata si este o
nuanta versatila.
Este o culoare care exprima totodata eleganta si noblete.
"Marsala înnobilzează mintea,
trupul şi sufletul, debordând încredere şi stabilitate. Marsala este o nuanţă subtil seductivă, una
care ne va face să îi îmbrăţisăm căldura", a declarat Latrice Eiseman,
director executiv al Institutului de Culori Pantone.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu